14/05/2013

KEJOHANAN BOLA TAMPAR PERINGKAT ZON 3



Pada awal bulan APRIL sekolah SMU (A) TARBIAH DINIAH BUNUT SARANG BURUNG telah menjadi tuan rumah bagi kejohanan bola tampar peringkat zon 3. Seawal pukul 8.30 pagi meja pendaftaran telah di penuhi dengan wakil pelajar dari sepuluh buah sekolah yang datang bertanding dengan bayaran pendaftaran sebanyak RM60.00 setiap sekolah yang mewakilkan 12 peserta.
         
Pada pukul 9.00 pagi pertandingan ini telah di mulakan dengan pertandingan dari sekolah SMU (A) NURUL  HUDA KAJANG SEBIDANG dan lawan meraka adalah tuan rumah. Pertandingan ini semakin gamat apabila tuan rumah telah berjaya memasuki separuh akhir dan kemudiannya sekolah kita telah memerah keringat dengan lawan daripada SMU (A) MEHELIAH GETING yang telah berjaya memasuki separuh akhir setelah mengalahkan sekolah daripada MAAHAD TAHFIZ SAINS TUMPAT.

        



Namun kemenangan telah berjaya di capai apabila sekolah kita dapat mengalahkan lawan dan seterusnya layak ke peringkat akhir perlawanan yang bertemu dengan Maahad Muhammadi Tumpat. Sebelum pertandingan peringkat akhir di adakan di antara Mahaad Muhammadi Tumpat dan SMU (A) Tarbiah Diniah Bunut Sarang Burung,pelajar-pelajar telah di jamukan dengan jualan gerai makanan yang di buka oleh guru-guru sekolah dan antara makanan yang di jual adalah aiskrim,keropok,colek buah dan lain-lain lagi.

         

Menjelang waktu tengah hari pertandingan peringkat akhir telah di mulakan dan kemenangan bagi set pertama telah di menangi oleh sekolah lawan manakala set kedua pula di menangi oleh sekolah tuan rumah. Dalam kepanasan yang membahang pada waktu tengah hari para penonton semakin galak memberi sokongan bagi sekolah masing-masing dalam set penentuan bagi kedua-dua pasukan. Namun dengan tamparan tajam dari pada sekolah kita telah dapat di catas oleh sekolah lawan dan akhirnya mata akhir telah dapat di pungut oleh sekolah lawan dan secara rasminya  Mahaad Muhammadi Tumpat telah menjadi juara serta akan menwakili Zon Tumpat bagi pertandingan MASSAK 2013. Dengan ini juga sekolah kita telah mendapat naib johan dan secara puratanya sekolah kita adalah juara bagi di hati  para pelajar sekolah kita. Kami menucapkan Tahniah di atas kemenangan ini dan semoga tahun hadapan akan menjadi juara pula InsyaALLAH!!!!!

No comments:

Post a Comment